Våren är här

Dåligt med uppdaterande på länge. Det har varit fullt upp på jobbet och allt möjligt den senaste tiden. Har inte haft ork att skriva i bloggen, men nu ska det bli ändring på det.
Förra veckan så började min första egna grundkurs i agility. :-) Ett härligt gäng med sköna hundar, alltifrån pudel till vorsteh. Imorrn kör vi kurstillfälle 2 på Väsby BK.
Jaktträningen har satt igång på allvar. Av olika kroppskador har inte kunnat komma ut och köra ordentligt :-( Förra veckan fick Becka hjälpa till och kasta lite dummisar. Det vart två dubbelmarkeringar på ängsmark. Kände att jag va lite ringrostig, men Axel hade sprutt som vanligt. Skit snygga leveranser! :-) Vi gick sedan över en liten smal grusväg och körde även där två dubbelmarkeringar i snår och över en bäck. Becka kämpade på och tyckte det va lite små äckligt i det "höga" gräset, men det gick riktigt bra. Tur man har en syrra som kan hjälpa till ibland :-) Efter passet tog hon Axel på en 1 milars springtur :-)
Idag åkte jag först till Rosers för att kolla på kusinen Maxs fotbollsmatch och sedan iväg till Verka. Jag och Ulrika la spår till Aya, Bissie och Axel. Jag gick ungefär 20 min, tror det vart ca 600 m långt spår i skogen till Aya. Hon var riktigt duktig och hittade sin hjortklöv.
Ulrika la ett spår till Axel som var ungefär lika långt över ängsmark och skog. Vi käkade och gick sedan spåren. Axels spår skulle kanske behövs ligga lite längre. Han tog sig igenom spåret och men hade det lite kämpigt i början. Vinden var inte på vår sida just då :-( Efter vinkel 1 så va han med i matchen! Han klarade en riktigt snygg spetsvinkel :-) Det var torr mark både på ängen och i skogen. Gjorde ett riktigt bra slut och hittade sin vildsvinsklöv :-)
Jag vart helt slut efter allt spårande. 17 C och i stövlarna var det nog mer.
Nu ligger Axel och jag utslagna i soffan!

Kommentarer
Postat av: moa

trodde du skulle sluta skriva ett tag där, men bra att du fortsätter :D

2011-04-20 @ 15:21:15
URL: http://mtphoto.blogg.se/
Postat av: Vicky

Hhhiih! Då trodde du fel! Hade bara pausat ett tag.

2011-04-20 @ 20:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback