Uppflyttningspinnar

Wohoo! I helgen gick det riktigt bra för mig och Axel. Första loppet i agilityklass 1 så fick vi med oss en femma på gungan. Loppet gick i övrigt bra. Han flög gungan, men vi körde vidare. Vi kom 5:a trots fem fel. I hopppklassen jagade vi vår sista pinne. Vi vann faktiskt klassen och vart uppflyttade till hoppklass 3 :-) På söndagen tog vi våran sista pinne i agilityklass 1, därmed uppflyttade till klass 2. :-) Loppet gick faktiskt riktigt bra och vi kom femma. Våran debut i hopptrean gick väl sådär. Både jag och han var ritktigt trötta. Det var hur varmt som helst och vi gick in som nr 92. Vi fick en vägran på ett hinder :-(

Igår la jag ett blodspår till Axel. Ca 200 m långt. Tre vinklar, bloduppbehåll och en zickzackvändning i skogen. Vi gick spåret tre timmar efter. Kan ju säga att nu börjar det bli mörkt i skogen. Mamma fick följa med och hålla sällskap och lysa upp med ficklampa.
Jag tyckte att det gick rätt så bra. Ska in senare ikväll och anmäla oss för ett anlagstest.
Ska bli jätte intressant :-)

Nu ska jag ut och släppa Indra på spåret och se hur hon reagerar. Det blir inte mycket mera agility för hennes del. Så det finns lite allt möjligt nu som vi ska hitta på. Hihi

/Vicky


Kommentarer
Postat av: linnea

www.vaws.blogg.se

2011-08-08 @ 12:04:14
URL: http://magdalenaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback