Agilitytävlingar i Hofors

Jag o mamma åkte ner till Storvik i lördags morse kl 5.00. Jag var rätt seg och ofokuserad hela dan. Tyvärr inga nollade lopp för mig. Mamma nollade med Race och kom 7:a :)
 
Jag fick till ett snyggt lopp med Axel, men tyvärr glömde ja bort banan o missade två hinder. Snyggt i övrigt :)
Söndagen gick bättre :) 5 fel och tredje bästa tid med Floyd i Hopp 3. Vi fick en rivning :( Det va så nära! Film kommer sen. Agilityklassen så var ja dum och flyttade mig för tidigt (tog hindret från fel håll), i övrigt gick det bra.
Axels lopp i Ag 2 gick jäkligt bra, fram tills näst sista hindret (gungan). Tyvärr är den filmen på mammas kamera. Han tar inte kontaktfältet. Tävlingsmänniska är man ju, så jag var skitsur rätt så länge. Vi jagar sista pinnen och har varit så nära flera gånger!
 
Viking fick till bra lopp. Tyävrr nått hinderfel (springer förbi). Nöjd med honom i övrigt. Han lyssnar och är med, tar kontaktfltshindrena. Särskilt gungan som vi verkligen har tränat på. Inga fler flygningar :)
 
Till helgen åker alla utom jag till Östersund. Hoppas på lite pinnar den här helgen :)
 
 
 
 
 
 
 
Tredje gången mamma tävlar :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback