Fredag och helg

I veckan har man varit ledig ganska mycket. Skönt när det är snö, minus och härligt väder.  Har varit ute mycket. Timmes promenader på morgonen,  tränat hundar, åkt skidor, skoter och 4-hjuling. Nu har pappat visa mig hur jag ska ploga när han far iväg. Det vart hela vägen fram till spegeln och in till grannen.
Lyckades rikigt bra! Hi hi, känner mig verkligen som ja bor på landet. Å det är härligt! Lite annat när man bor i lägenhet och det längtar jag inte tillbaka till.

Nu är det fredag och det blir härlig middag och program på tvn. Något med The Voice som ska vara bra.. enligt Alex :-) Imorgon blir det hundträning, fix hos Emma och sen iväg till Söderhamn.

Idag vart det mycket jaktsnack när Kim kom förbi på en fika. Ååå längtar tills ja kan köpa min första bössa. I februari ska jag förmodligen ner till Motala. Då vill jag ha en egen bössa :-) Får låna pappas hagel, men den är lite förstor för mig.

Har länge varit hundförare på jakter, men aldrig ägt en egen bössa och jagat på det viset. Nu är jag mer intresserad och har fler möjligheter :-)



Hittade en bild på mig och Zenita från 2005, det va tider då :-) Saknar henne och alla våra upptåg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback