uppdatering torpet

I morse gick jag upp tidigt och gick ut med hundarna kvart över sju. Det va möte idag kl 9.00 och jag ville hinna fixa lite hemma innan. Solen lös och det kändes redan efter en halv km att man hade tagit fel jacka. det va bara att fortsätta gå.

Åkte till jobbet, glömde både mobil och nyckel :( Tur att Helena satt ute i solen och väntade tills vi skulle börja. Hann sola en liten stund innan klockan va nio. dessa dagar vill man ju bara vara ute.
Vid ett när jag skulle skynda mig hem, så hade jag ju självklart låst in min jacka i skåpet. Jäkla nyckel som ligger hemma. Efter att ha hittat en bultsax efter 10 min så fick vi upp skåpet!
Hem och ut med hundarna runt på ängen och träning med Axel.
Ett sökfält med två duvor, en kaja och en and. Vi började med att bara sitta i skogen och filosofera. Axel behöver verkligen träna på att ha "tråkigt". Söket i sog gick jätte bra. Han springer fort ut och plockar med sig vilt och fort in. Inga konstigheter! :) Imorrn blir det ett litet pass innan jobbet också!

Torpet : Det renoveras för fullt och jag hoppas verkligen att allt blir klart till sommaren! JAG VILL FLYTTA! :) :)

Vad som händer i torpet :)


Det var ett litet rum här innan. Rivit och öppnat upp. Det kommer målas
vitt på väggarna och nytt golv.

Massa spån överallt! Väggen kommer rivas mot köket och en ny vägg
ska upp. Trappan ska få vara kvar och målas om i framtiden.

Framtida kök.

Kökets tak. All spik ska bort och det ska målas vitt.

En av dom fina dörrarna (sovrummet nere). Ska målas om lite.

Den söta lilla kakelugnen. Den ska få vara kvar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback