Mini semester

Jag tog ledigt från jobbet i fredags för att åka upp till mamma och pappa. Jag, Becka, moster Malle och kusin Moa tog bilen upp i snökaoset.  Resan var lång o jobbig, men vi kom upp tillslut. Vi började fredagen med skottning. Vi var totalt insnöade. Vi som skulle besikta bilen och åka iväg på ridhusträning. En granne lite längre bort fick komma o ploga bort all snö på vägen med sin traktor. Det hade drivit metersnö så att vi såg knappt vägen framför oss. Efter några timmars slit så var det promenad med hundarna. Vi åkte senare iväg på rishusträning i Härtsjö ridhus. Jag, pappa och Moa byggde en ag klass 3 bana. Pappa körde med Floyd. Tekniken och vissa kommando behöver han öva på. :-) Annars såg det rätt bra ut. Det inte lätt att hänga med i Floyds fart. Det är tur att han är så himla duktig. Det är han som lär pappa och inte tvärt om. Hhiih :-) Viking fick testa på några hinder på banan. Han går verkligen framåt. Suget och farten är det inget fel på. :-) Moa fick köra med Indra. Det har varit lite fusk på nedfarterna så vi la mycket fokus på det. Jag tyckte annars att det gick super. Axel har blivit mer och mer säkrare. Vilken fart han får upp på balansen. Han känns även mer stabilare på något sätt när vi tränar en hel bana. Slalomet kan han bra, men jag vill att han ska vara ännu snabbare. Jag vill också kunna springa fortare brevid honom och nästan förbi. Nu tycker han att det är lite jobbigt om jag springer på.
På lördagen var det vilodag för hundarna. Jag och mamma åkte ut en runda på längdskidorna och självklart fick Axel följa med. Han var rätt slut när vi kom hem. Det vart soffan och sängen på kvällen.
På söndagen var det dags för ridhusträning igen. Nu byggde vi en klass 3 hoppbana. Alla vuxna hundar körde igenom delar på banan och slutligen hela. Det var en medelsvår bana med mycket hinder. Många olika sorts byten som man kunde välja mellan. Vi fick riktigt tänka till vad som skulle va det säkraste och snabbaste sättet. det kändes som vi var riktigt nöjda över dagen. :-) Efter lunchen åkte alla förutom malle och hundarna ut på en runda med längdskidorna.
Sen var det bara att packa väskan och åka hem igen. Helgen gick så snabbt o nu är det jobbvecka igen.
/Vicky
Foto: Moa Temrin
Foto: Moa Temrin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback