Vilken dag!

Hahha skrattar åt gårdagens händelserika eftermiddag/kväll!

Allt händer i Acktjärbo


Så här lyder Alex inlägg på FB:

Kära storasyster skulle ta med mig på en skidtur i de 4 km långa hundspåret, men efter cirka en timme förstår vi båda att vi nog är på fel spår..... Spåret vi åker på tar plötsligt slut, vi är mitt ute i ingenstans och vet inte åt vilket håll vi ska åka. Under den trevliga åkturen får jag lyssna på Vicky hundraelva gånger om att hon tror att hon känner igen sig, men egentligen har hon ingen aning... utan säger det bara för att göra mig lugn. Just då är jag så arg och skyller på att allt är hennes fel, men kan samtidigt inte hålla mig för att garva åt situtationen. Vicky säger att vi måste åka på så vi inte förfryser oss, men vad hjälper det? Det hade jag ju redan gjort en haltimme tidigare, gaaahhh! Men vi hittade hem och är oskadda :) Nu ska jag ställa mig i duschen och TINA! — med Viktoria Widlund.


Vi började åka strax innan fyra. Tur att vi hade pannlampa.
Fick lite smått panik när spåret tog slut och vi var tvugna att åka in på en skoterled. Vi var ute på en myr och åkte fel 1 km, vända och kom tillbaka till en skylt. Sen hittade jag tillbaka till hundspåret :-)

Lite smått läskigt när det är mörkt och allt ser likadant ut, plus att det finns varg i området. Nä nästa gång ska ja åka upp dit på förmiddagen så man hittar :-)

När vi kom hem värmde vi på en kyckling gryta och kokade ris. Riktigt gott! Jag gjorde kaffe och spetsade med lite Galiano och massa grädde. Mmm! Det behövdes verkligen :-)
Vi avslutade kvällen och åkte ner till Emma och snacka fram till halv tolv på natten. Sen va det bara att hopp i bingen.

Nu är jag typ "ledig" fram till söndag. Om det behövs personal på jobbet så tackar man ju inte nej.

Imorse vart det en timmes runda och hundträning på tomten.Imorgon tänkte jag träna ett längre pass med dirigering och lydnadsträning med Axel och Indra. Det blir en repa i hundspåret oxå! Nu jäklar ska det åkas skidor. Har längtat sjukt mycket efter snön :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback