juni är här

Händer mycket just nu :)

Hinner inte med skriva, skönt de också! Jag avslutade sista träffen förra helgen på Lillsved. Härligt värre! Får firas senare :) Träffade kompisar, men ibland vill man att tiden ska gå sakta. Det blir fler tillfällen i Sthlm så ja hinner träffa alla. Det vart en skojig och mysig helg.

Vi har inte hunnit så mycket med Torpet, men vi är en bit påväg. Pappa har varit borta vissa helger och jag jobbar varannan. Det blir o vara där på morgonen inannan jobbet, för att hinna med allt.
Vecka 25 kommer köket, så då ska väggar vara klart i köket. Det blir och köpa lister nästa vecka. Tapet och golv ska vi titta på. 
Måla vitt kommer vara mitt projekt. Lister, tak och möbler. Hahha läär ju tröttna! 

Hundarna da:

Indra är påväg i löp. Cykelträning (loka oxå), så blir det lite lydnad. Ska försöka gå spår med henne till veckan.

Axelmannen har fått träna små moment i lydnad. Snart sitter ställandet :) han är ju så ivrig!
Apporteringsträningen har startat på riktigt. Vi körde genom sök och markering igår i spöregn och blåst. Kanske inte det roligaste träningstillfälet med tråkväder. Men bra träning!  

Apportkastare med tre dummies. Han fick inte hämta(träning passivitet). Efter en markering på annat håll skickade jag honom på sök. Han hittade bara två, "anden" ¨låg gömd och han fick troligtvis ingen vittring på den. 

Vi körde sedan markering x 2 på duvor och en and. Andra skicket gick mycket bättre och han fick in alla.
Träningen avslutades med sök med tre duvor och en and. Lilla ninisen hade inte hunnit tina :(  

Vill bara träna mer!!

I veckan blir det och lägga spår, kanske med skott oxå!

Nu ska jag ut och ge Kjelle mat. Hej så länge!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback