Ledig dag= hund dag!

Mycket hund vart det idag! :)

Började lägga ett blodspår till Axel kl 8.00. Gick ut och gick med vovvs, tog bilen till Lynäs, Bergvik och tränade lite vallning med Viking. Om man inte har en egen vallhund, så får man låna pappas;) Det är tänkt att ja ska få träna honom i vallning, vilket är skit roligt.

Therese och jag åkte vidare till stan. Käkade på Kina och sen bar det hem till mig. Fösning av får, måla i torpet, fika och sen agility:) Roligt att hundarna utvecklas, duktiga Chicen!
 
När Therese och Neva hade åkt hem, hann jag lägga ett spår till Frida. Snabbt in och käka innan det va dags att gå spår med hundarna.

Frida var jätte duktig:) första gången o klarade hela spåret. Det här kommer nog gå jätte bra!

Axels spår låg rätt så länge (11 timmar) lite svårt var det. Det vräkte ner i omgångar. Ja litade inte riktigt på honom på ett ställe, vilket ja skulle ha gjort över en stig. Så där var det bara att ta om. Det började mörkna och vädret va inte det bästa. Kim fick skjuta ett skott strax innan klöven. Satte ner Axel. Vi fick skjuta ett till eftersom han tittade lite på bössan. Hmm kanske föll det ner fåglar.. det gick bättre andra gången när bössan var riktad mot spårets håll. Behövs nog göras en gång till med skott i spåre :)

Nu är jag helt slut och imorrn blir det jobb igen! Natti!
 

 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback