Dubbelpass

Idag har jag verkligen varit rastlös. Det var planeringsdag på jobbet och jag hann med riktigt mycket, så det kändes helt värt att ta semester och njuta av våren som har kommit. :-)
Idag fick Axel följa med till jobbet på förmiddagen. Jag skulle gå till skolans skolskog och checka läget. Vi ska nämligen rusta upp våran skolskog o göra hinderbanan lite bättre. Skulle även titta till om ungdomarna hade stökat till med burkar och annat. Det var ganska rent, så när skolan sätter igång efter lovet kan vi gå upp med barnen :-)
Till lunch åkte jag till Verka och tränade lite på klockan och linejtag. Vi avslutade med ett sökfält. Axel gjorde riktigt fina avlämningar och sökte ut bra. Vi behöver friska upp minnet på våra stoppsignaler när han är långt ute. Det sitter inte
100 %.
Efter jobbet la jag två sökfält. Ett sökfält med 6 vanliga dummisar och ett sökfäkt med 11 mini dummisar.
Axel fick hämta in från första sökfältet. Vi passade på att träna stoppsignaler från kort håll innan Ulrika skulle komma från jobbet. Det gick riktigt bra, nu är det bara att utöka avståndet. När Ulrika kom så körde vi varannan hund på sökfältet. Axel och Bissie (Axles halvsyster). Hundrarna jobbade på riktigt bra. Farten är ingen att klaga på och dom fick in alla dummisar.
Nu är det semster :-)  Imorgon åker jag till Motala och det ska bli jätte roligt att träffa Björn och Lani!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback