Vanlig dag i veckan


I helgen gjorde jag lite Müsli, börjar tröttna på att äta mackor. Jag som egentligen inte äter det :-(  Är van vid filtallrik eller ägg och bacon. Mmm den här är super! Den kommer från mammas vän Marie.

Maries goda Müsli
225 C



5 dl havregryn
3 dl rågflingor
2 dl vetegroddar
1 dl linfrön
1 sötmandel (hackad)
3 msk olja
3 msk vatten
1/2 dl flytande honung
1 dl russin (tillsätts efteråt)

Idag gjorde ja middag till mig och Alex. Måste ju testa något nytt. Är inte någon storätare på Janssons precis. Men denna goda maträtt gick hem! Varför inte denna på julbordet?

Janssons frestelse på gravad lax
4 port. Ugn 200 C

* 1 kg potatis
* 400 g gravad lax
* 1 strimlad lök
* 4 dl grädde
* 2 dl mjölk
* 2 tsk salt
* 1 tsk svartpeppar
* 3 skivor vitt bröd

Skala och skär potatisen i tunna stavar. Strimla eller skär laxen i små bitar. Blanda potatis, lax och lök i en ugnsfast form. Rör ihop grädde, mjölk, salt och peppar i en skål. Slå blandningen över potatisen i formen och topppa med tränat vitt bröd. Grädda i ugnen ca 50 min.




Skriver upp saker jag ska göra. Idag har jag hunnit med två stycken. Plugga, skriva klart CV och personligt brev,. Hmm det kanske vart tre :-) Ska försöka hinna med några till imorrn. Listan är lång och jag tar en dag i taget.
Finns så mycket jag vill göra! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback