Västerås 2-dagars

I helgen var det tävlingar i Västerås. Måste ju säga att Västerås tävling var väldigt trevligt! Det gick snabbt och smidigt! :-) Fin plan och bra område. Lördagen inleddes med två agilitylopp A och B i klass 1. Vi startade väldigt sent i båda klasserna. Jag tyckte Axel skötte sig bra för att inte ha hunnit träna tillräckligt. Ett lopp med disk och det andra med 15 fel. I båda gick han ur slalom tråkigt nog. Så vi tränade extra på framhoppningshindrerna på lördagen. På söndagen var det A och B i hopp. Han startade som nr 38. Jag taggade jag till och hade en annan inställning. Vi nollade och fick vår sista pinne i hoppklass 1, så nu är vi uppflyttade! :-) Vi kom faktsikt 2:a och hade en bra tid. Wihiii!!!! Domaren sa att det var väldigt kul och se en labbe som kommer så bra, istället för alla BC som placerar sig bra. Stolt matte! <3
Vårt andra lopp fick vi vara föråkare till hopp B. Vi fick en rivning på nästa sista hindret, annars gick loppet bra.
Nu är det en ledig helg i agility så det blir en del träning fram tills Nynäs.
Filmer kommer snart!
/Vicky :-)


Kommentarer
Postat av: Ulf & Izi

GRATTIS!!!

Ni är snart i 3:an...

2011-05-10 @ 15:38:24
URL: http://ulf.svartasnabbas.se
Postat av: Vicky

Taack! Ja det hoppas jag på!

2011-05-10 @ 22:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback