Tillbaka till verkligheten!

Ja efter några helt underbara dagar i Funäs så är man tillbaka hemma igen. Hem och hem, men det är så jag bor just nu. Hemma hos päronen, det funkar väl okej. Letar efter något mindre hus/stuga i närheten av Bollnäs. Det ska va lätt att lämna hundarna och hälsa på hemma. Det är mest för att spara pengar, vill inte ta en massa lån när jag bara pluggar ett år. Nog om det! :-)

Mina dagar i Funäs va jätte trevliga. Ja skrev tidigare om tor-fre, så här kommer lite uppdatering på lördag och söndag :-) På lör morognen packade vi matsäcken och tog bilen upp till Flatruet. Anna hade bakat gott LCH bröd. Så smarrigt! Vi var på fjället där nästan hela dagen och vandrade med hundarna och fikade. Så vackert!! Vi ville inte lämna fjället, men med allt vi hade planerat för dagen så fick vi åka kring lunch. Hem och käka lite snabbt och packa om så for vi till klubben. Agilityträning med Marie och hennes portugisiska vattenhundar.

Sen lite lydnadträning, för att sedan ta bilen hem igen och svida om till middagen. Vi käkade ute på Veras i självaste funäs uteservering (som är öppet). God mat och trevligt sällskap :-) Det vart förfest hemma hos Oskar, sedan vidare mot Bruksvallarna. Något ställe där uppe hade bartömning. Ja drack inte och fick vara chaufför. Både jag och Anna var helt döda, så vi åkte hem rätt tidigt. Vi bäddade ner oss och när man har hund så är det inte direkt sovmorgon.

Vi hade tidigare på lördagen dragit älgklövar. Så på söndagen gick vi spåren. Hundarna va duktiga, trots att vi inte hade dragit utan blod. Resten av dagen vart planerign av vissa "hemliga saker". Så spännande!
Jag hade typ migrän och väntade fram till lunch att åka hem. Mådde inte precis prima, men det la sig efter tag på kvällen. Nu har man blivit förkyld istället :-(

Ska sätta mig imorrn med alla bilder från helgen! Dags att lägga ut kort :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback